Írók Boltja online könyvesbolt
js slider
 
 
 
2017. március 30. csütörtök
Boldog névnapot Zalán nevű látogatóinknak!
 
nyitóoldal - üzletszabályzat - elérhetőség - cégadatok - cégismertető - súgó
Kosár tartalma
 
 
 
 
Írok boltja elfogadó hely  Krea kártya  MVM Partnerkártya  Magyar Naracs kártya  MKB Professzori kártya 

Facebook-on
Kártyajáték - Méchanlou
Kártyajáték - Méchanlou

Kártyajáték - Méchanlou

kiadó: DJECO
cikkszám: 11160887
ISBN: 3070900051263
megjelenés: 2012-01-01
készlet: Utolsó darab!
Ár: 2650 Ft
 
Leírás:

Méchanlou - Piroska és a farkas
A népszerű mese kártyás változata. Mint a mesében itt is óvakodj a farkastól.
Közkedvelt játék a kicsik és kicsit nagyobbak körében.

Ajánlott életkor:                 4-7 éves kor között
Játékosok száma:             2-4 fő
Játékkártyák:                     50 db kártya (24 történet-kártya, 10 db farkas kártya, 8 db bokor alakú "vadász az erdőben" kártya, 8 db bokor formájú "farkas az erdőben" kártya)
A játék célja: légy te az első mesemondó, akinek sikerül kiraknia a Piroska és a farkas című mese lapjait

A játék előkészülete: jól keverjétek össze a bokor formájú kártyákat. Véletlenszerűen bármely 8 darabból rakjatok ki egy kört, a kör közepére tegyétek a maradék 8 bokor alakú kártyát - természetesen képes felükkel lefordítva. Ha a játék során a farkas megtámadja egy kártyádat, a bokrok közül kell választanod kártyát, hogy védekezhess. (a részletes szabályt később ismertetjük)

Keverjétek össze a Piroska és a farkas meséjét ábrázoló történet kártyákat (a történet egymás után következő darabjait a lapokon látható számok is jelzik) és a farkas kártyákat - jó alaposan!
Osszatok minden játékosnak 3 lapot! A maradék paklit tegyétek az asztal közepére, hogy mindannyian jól elérhessétek.

Kezdődhet a játék!
A játék menete: Mindenkinél van 3 kártya. Emeljétek fel azokat és nézzétek meg, milyen lap jutott hozzátok. Kezdjen a legfiatalabb játékos. Amikor egy játékosra kerül a sor, az alábbi 3 akció közül választhat:
-       Vagy lerak egy számozott történet kártyát maga elé. (a sorrend nem számít, lehet akár a 3-as kártyával is kezdeni, az egyetlen megkötés, hogy a 6-os kártyát csak akkor rakhatod le, ha az első öt már előtted van)
-       Vagy cserél egy kártyát. Tedd a cserélni kívánt kártyádat lefordítva a pakli aljára és húzd fel a legfelső lapot.
-       Vagy próbálj elnyerni egy történet-kártyát valamelyik társadtól! Ehhez farkas kártyával kell rendelkezned. Ha van "farkas" kártyád, játszd ki, tedd egy társad olyan történet kártyájára, amelyet meg szeretnél szerezni.
Ha ez, azaz "farkas-támadás" történik, akkor a "megtámadott" játékos a következőt teszi: megpróbálja megvédeni a történet kártyáját úgy, hogy a körbe rendezett bokor kártyák egyikét felfordítja. Az alábbi mondóka sokat segít a védekező kártya megtalálásában: "Kinn Piroska, benn a farkas. Távozz tőlem, te nagy ordas."
Ha a felfordított kártya vadászt ábrázol, a játékos megvédte a kártyáját (hisz a vadász elriasztotta a farkast). Ha farkas bújt a bokor alá, akkor sajna a farkas elcseni a kiválasztott kártyát, így az a támadó játékos történetéhez kerül.
A felfordított bokor kártyát fordítsátok vissza, tegyétek a középen szereplő bokor kártyák alá és a bokor-pakli tetejéről pótoljátok a körbe a 8. darabot. A támadást intéző farkas kártyát tegyétek a pakli aljára.

Figyelem! Minden akció után a játékosoknak a központi pakliból 3-ra kell pótolniuk a kártyáik számát! Ezt ne felejtsétek el!
Az akció után a következő játékosra kerül a sor a fent ismertetett szabályok szerint.

A játék vége: ha egy játékos előtt a történethez tartozó 6 kártya kirakásra kerül, akkor megnyerte a játékot! (a kártyalapok puzzle-ként is funkcionálnak!)

felhasználó név:
jelszó:
regisztráció
jelszóemlékeztető


Trafó
 
design: Sárközi Román