Írók Boltja online könyvesbolt
js slider
 
 
 
2017. március 25. szombat
Boldog névnapot Irén, Irisz nevű látogatóinknak!
 
nyitóoldal - üzletszabályzat - elérhetőség - cégadatok - cégismertető - súgó
Kosár tartalma
 
 
 
 
Írok boltja elfogadó hely  Krea kártya  MVM Partnerkártya  Magyar Naracs kártya  MKB Professzori kártya 

Facebook-on
Utak a kétnyelvűséghez - Nyelvek elsajátítása iskoláskor előtt
Klein Ágnes - Utak a kétnyelvűséghez - Nyelvek elsajátítása iskoláskor előtt
Klein Ágnes
Utak a kétnyelvűséghez - Nyelvek elsajátítása iskoláskor előtt

kiadó: Tinta
cikkszám: 11169934
ISBN: 9786155219412
megjelenés: 2013-01-01
készlet: Nincs készleten
Ár: 2100 Ft
webes rendelés esetén: 1890 Ft
 
Leírás:

Már a 19. században, az első óvodák megjelenésekor megfogalmazódott annak az igénye, hogy az óvoda ne csak gyermekmegőrző intézet legyen, hanem sokoldalúan fejlessze a gyermekeket számukra megfelelő tevékenységeken keresztül. Ez ideális életkor, hiszen a gyermekek (még) szívesen tanulnak újat, kíváncsian fedezik fel a világot, gyakorolnak és ismételnek. A sok lehetséges fejleszthető és fejlesztendő terület közül a nyelvelsajátítás folyamatára fókuszál a kutatás. Mind az óvodai, mind a családi nyelvelsajátítás folyamata során középpontban áll a gyermek nyelvelsajátító tevékenysége mellett a környezet, hiszen nincs olyan gyermek, aki születésekor predesztinálva lenne egy vagy két nyelv elsajátítására, hanem a környezeten múlik, hogy adottak-e és szükségesek-e ennek a feltételei. A többnyelvűség témaköre évek óta egyre nagyobb figyelmet kap hazai és külföldi fórumokon. A munka célja bemutatni azokat az utakat, lehetőségeket és feltételeket, amelyek gyermekeket elvezetnek két nyelv ismeretéhez. Az első nyelv elsajátítása a családban történik az elsődleges, primer szocializáció során, miközben a gyermekek anyanyelvükkel együtt az adott kultúrát is elsajátítják. A tanulmányban részletesen foglalkozunk az anyanyelv elsajátításának menetével, különösen az anya és a kisgyermek interakciójával, hiszen enélkül nem lehetséges a nyelvelsajátítás, illetve ennek a természetes folyamatnak a menete lényeges ismereteket ad a kétnyelvűséghez vezető utak megértéséhez is. Kétnyelvűvé nemcsak családi nyelvelsajátítás során válhatunk: ma már egyre több intézmény biztosítja ennek kereteit.


 


A terület, amellyel foglalkozunk, multidiszciplináris: a biológia, nyelvészet, neurolingvisztika, pszicholingvisztika, szociolingvisztika és a pedagógia - különös tekintettel a nyelvpedagógiára és az óvodapedagógiára - együttesen jelennek meg.


Sok út vezet a kétnyelvűséghez, ahogyan a kétnyelvűség eléréséhez is. Hogy melyik a legeredményesebb? Ez a környezet és az individuum kölcsönhatásának függvénye, azaz mindenki számára a körülményektől függően más és más. Azt is tudjuk, hogy Rómát sem egy nap alatt építették fel. Így egy vagy két nyelv elsajátítása is időt és munkát igényel. Egy érintett szülő szavaival kifejezve: "Everyone dreams to have a bilingual child but I never thought it would be thus difficult!" (Abdelilah-Bauer, 2008: 12). (Mindenki kétnyelvű gyermekről álmodik, de soha nem hittem volna, hogy ez ilyen nehéz.) Kétnyelvű nevelés tehát csak erős idegzetű szülőknek és pedagógusoknak? Többek közt erre a kérdésre keres választ a tanulmány.


Klein Ágnes szerző évek óta foglalkozik a nyelvelsajátítás témakörével, számos publikációja jelent meg, illetve vezet kurzusokat a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Karán.


 


Tulajdonságok:
terjedelem: 282 oldal
borító: puhafedelű
sorozat: Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 152.

felhasználó név:
jelszó:
regisztráció
jelszóemlékeztető


Trafó
 
design: Sárközi Román