A fekete-fehér kamaradrámától a harsányan színes, sokféle helyszínt felsorakoztató látványfilmig ível Máthé Tibor egyedi szerzői filmjeinek stílusa. De ugyanez elmondható teljes életművéről, a legkülönfélébb filmtípusoktól az eltérő látás- és szemléletmódú rendezői együttműködésekig. Minden filmjében mást akart csinálni, s ezt kétségkívül sikerrel valósítja meg. Így aztán nem lett stílusa. Vagy éppen ez volna az? A sokféleség, a sokszínűség? Amelyet mégiscsak egyetlen fókuszba ránt össze e „multifokális” operatőr fénytana?
A kinematomágia.
Gelencsér Gábor
Van rólam egy fotó, az egyetlen, ami igazán tetszik, Markovics Ferenc csinálta. Elgondolkodom rajta, és úgy fogom a kamerát, mint egy kisbabát. Valóban ilyen mély érzelmi viszonyom van a kamerával. Ahogy Esterházynak a ceruza volt a kultikus tárgya, nekem a kamera az.
Máthé Tibor