A Hottentotta azért született, hogy a kis- és nagyobb iskolások szórakoztató, szépirodalmi mércével is értékes szövegek segítségével gyakorolhassák a legfontosabb helyesírási ismereteket. Minél jobb egy szöveg, annál inkább számíthat az olvasó gyerekeknél sikerre, annál jobban megjegyzik az abban olvasottakat, az adott helyesírási szabályok is észrevétlenül megerősítődnek.
Ezért a Hottentottában a klasszikus magyar és kortárs magyar gyerekirodalom legjobb képviselőinek történeteit, meséit, verseit gyűjtöttük össze. De a könyv nemcsak szépirodalmi antológia, hanem helyesírási példatár is egyben: a fejezetcímek, az adott helyesírási problémák követik az általános iskolai tananyagot, a szövegekben színessel is kiemeltük, mire figyelhetnek az olvasók.
Azoknak a gyerekeknek is ajánljuk, akik még nem iskolások, hiszen a mesék, versek önmagukért beszélnek: felolvasva is izgalmas irodalmi kaland ez a válogatás!
Lovász Andrea, szerkesztő
Hogyan lehet megtanulni helyesen írni? Tényleg minden szabályt meg kell tanulni hozzá?
Azt is lehet, persze. De a szabályok ismereténél sokkal fontosabb, hogy a helyesírást megtanulni csak sok-sok olvasással lehet. Ahhoz, hogy készségszintűvé váljon a helyesírás, az kell, hogy az agyunkba „beleégjenek” a helyes minták.
Szülőként, pedagógusként tehát nincs más feladatunk, csak annyi, hogy megszerettessük a gyerekekkel az olvasást – ehhez pedig szórakoztató, kiváló minőségű irodalmi szövegek kellenek. Éppen olyanok, amilyenek e kötetben olvashatók!
A válogatás motiváló, jól alkalmazható a pedagógusképző intézmények magyar nyelvi és irodalmi kurzusainak programjában. Ajánljuk a tanítói, nevelői pályára készülő hallgatóknak is.
ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
Bereczkiné dr. Záluszki Anna egyetemi docens
Dr. Merényi Hajnalka, adjunktus